Tuning Vixen regulator adjustment

Anyone have experience adjusting the reg on the Vixen? I'm looking to drop the pressure for lower power shooting. I'm assuming CCW to lower?

IMG_20220206_085047058.1644166724.jpg

Thanks guys. My thinking was backwards. Anyways I did adjust it and turns out I have too much hammer spring to lower the pressure to where I'd like it to be. But I don't feel like cutting the spring yet so I ended up raising the reg pressure slightly so using the hammer spring I dropped it to 640-650fps with 16gr JSBs. Seems very consistent over the chronograph surprisingly still. ES over 12 shots was well under 10fps. Might just leave it there. Shoots damn good also with dime size groups at 45yds.

Bonjour à tous,

Ayant une vixen long 5,5mm et trés heureux, je voudrais tirer des limaces de 18/21grains .

La difficulté de trouver en Europe des limaces plus légère.

J’ai du mal à comprendre pour augmenter la pression du régulateur, tourné au maximum dans le sens horaire il est fixe, si je comprend bien je dois le tourner dans le sens inverse horaire.

Donc il se dévisse et cela suffit ?

Jai effectue la manipulation cela n’est pas flagrant également augmenter la pression du ressort de marteau mais avec des plombs de 16 grains je n’arrive pas au-dessus de 900 fps

J’ai commandé un ressort de marteau plus fort, à voir

Ci-joint le lien :

Sodemann Industrifjedre A/S

Gamma 5 - 8382 Hinnerup - Danemark

[email protected] - www.ressorts-sodemann.fr

Je vous souhaite d’agréable bonne fête de fin d’année

Guill